Tandlossning

Tandköttsinflammation (gingivit) orsakas av bakterier i plack och tandsten. Dessa ger rött, svullet och lätt blödande tandkött. Behandlas gingiviten i tid kan man uppnå en fullständig utläkning men tillåter man processen att fortskrida så uppstår så småningom tandlossning (parodontit), vilket innebär att bakterierna har orsakat nedbrytning av benet runt tanden.

Diabetiker och rökare löper högre risk att drabbas av parodontit på grund av ett försämrat immunförsvar. Även arvsanlagen har betydelse för tandlossningsrisken.

Gingivit och parodontit kan förebyggas och åtgärdas med god munhygien och regelbundna besök hos våra tandhygienister som tar bort tandsten i tandfickor, putsar och polerar samt informerar om hur du bör sköta dina tänder.

Vi rekommenderar alla våra patienter att regelbundet besöka våra tandhygienister.

Kontakt & Tidsbokning

Behöver du boka tid för en undersökning eller behandling? Klicka på knappen nedan för att komma till vår tidsbokning. Har du frågor om våra behandlingar eller vill boka tid per telefon, vänligen ring oss på 011-31 10 31 eller fyll i vårt kontaktformulär.

Om oss

Vi är en modern och helt nybyggd tandläkarklinik mitt i centrala Norrköping som utför högkvalitativ tandvård.
Se våra behandlingar här.

Öppettider

Mån–Fre: 07.30-17.00
Lör-Sön: Stängt

Vi akutvård finns möjlighet att boka tid utanför de normala arbetstiderna.

De Geerkliniken AB
Gamla Rådstugugatan 31